Sen verran annoin pääsiäiselle periksi, että ostin lammasta. Kun kerran oli pakkasessa sopivan pieni pala ihan mua varten. No, melkein 2 kg eli moneksi päiväksi ruoka kerralla ja loput koirille. Miinakin söi lammasta vaikka etukäteen epäilinkin. Mua ilahduttaa todella se, että olen nyt jo kolmatta päivää voinut syödä samaan ruokaa sillä en tykkää yhtään ruuanlaitosta. Ostin lisukkeeksi uunijuureksia ja kahtena päivänä ne oli liian pitkään uunissa ja suurin osa meni mustaksi. Oikeastaan eilen tein ohjeen mukaan, kun muistin katsoa kelloa, mutta se oli liikaa. Tänään pistin uunin pienemmälle ja nyt oli sopiva. Olen ennenkin huomannut, että 225 astetta on ihan liikaa mun uunissa. Sillä saa vain mustaa ruokaa!

Joka tapauksessa tuollainen kellon vahtiminen tuntuu sekin ylivoimaiselta. Haluaisin mieluiten tehdä ruokaa niin, että heitän sen uuniin/kattilaan ja otan kypsänä pois sitten kun jaksan/muistan. Perunoiden kypsentäminen höyryttämällä täyttää tämän vaatimuksen hyvin.

En siis enää ollenkaan ihmettele grilliruuan suosiota! Itse en siihen kykene lankeamaan. Ensinnäkin se on kallista ja toisekseen se on erittäin epäterveellistä. Huonoja rasvoja, ei mitään tarpeellisia vitamiineja.