Nyt kun mulla alkaa olla enemmän rahaa käytössä, niin vanha tuttu saituus nostaa päätään. Meinasin ostaa itselleni uuden otsalampun, kun yksi tosi hyvä olisi tarjouksessa. Rupesin eilen kuitenkin miettimään, että tarvitsenko sitä oikeasti. Enhän minä käytä otsalamppua kuin koirien kanssa kävellessä ja vähän ulkohommissa pihalla. Niissä pärjään aivan hyvin nykyiselläkin lampulla, vaikkei se kovin hyvä ole. Sitten aloin kuitenkin miettimään, että mitä tarvitsen enemmän. Yksi kaappi on tilattuna. Eniten tarvitsisin rahaa talon remontteihin, mutta siihen taas ei ole varaa. Tämä talonreppana pitäisi pistää uusiksi melkein katosta lattiaan. Varsinkin lattiaan.

Kamera mulla on tosi huono. Moni hyvä tilanne on jäänyt ikuistamatta, koska se ei aina ota kuvaa laukaisinta painettaessa. Toisaalta kamera ei ole välttämätön kapistus. Otsalamppukin olisikin hyödyllisempi. Vielä järkevämpi ostos voisi olla ilmalämpöpumppu. Sen olen jo kertaalleen hylännyt, mutta nyt kosteusongelman edessä tajusin sen ihan järkeväksi hankinnaksi. Seinien eristyksen tiivistäminen lisäisi homeen määrää sisäilmassa ja voisin alkaa saada oireita. Nyt taloni on niin hyvin tuulettuva, että mitään homeoireita mulla ei ole koskaan ollut. Ilmalämpöpumpulla saisin taloa lämpimämmäksi edullisesti ja ilmaakin puhdistettua.

Toisaalta, kun olen menossa uudelleen töihin, niin ehkä mulla olisi varaa aluksi sekä lamppuun että kameraan. Hankalaa, kun palkka ei ole vielä tilillä! Huolimattomien ihmisten ansiosta mun palkkani meni maksuun vanhalle tilille. On se kumma, että kun ilmoitan tilin, jolla palkka maksetaan, niin silti pitää käyttää vanhaa tietoa! Toinen huolimaton ihminen yritti myös väittää yhtä tekemääni laskua virheelliseksi ja puutteelliseksi. Hän ei ollut lukenut sitä loppuun. Kolmas huolimaton ihminen kantaa mulle naapurien ja tuntemattomien ihmisten posteja. Tosi hienoa, että maksoin 9,2 euroa postin kannon keskeytyksestä, jouduin hakemaan ne postit postista ja niiden seassa oli tosiaan ventovieraan ihmisen kirje. Aion kyllä  valittaa. Naapurien postin vielä ymmärrän, mutta maksullisen palvelun sekoiluja en.

Ehkä mä ostan sittenkin ensin sen otsalampun. Jos ihan totta puhutaan, niin tässä kuussa olen ollut ihmeen säästäväinen. Mulla olisi ilman työreissuakin varaa ostaa se lamppu. Jos ostaisin sen kaapin ja kameran työansioilla ja katsoisin sitten, mihin vielä on varaa? Siinä on ideaa!