Kävin eilen illalla pitkästä aikaa saunassa. Siis viimeksi olen käynyt saunassa joskus maaliskuussa eikä se ollut silloin oma. Ei vaan saa aikaiseksi tuota lämmitystä, kun sitä pitää odottaa ainakin tunti ennen kuin siellä tarkenee. Tällä kertaa syy oli ihan puhtaasti ulkonäkö. Jo vuosia sitten olen huomannut, että mun ihoni on paremmassa kunnossa, kun käyn säännöllisesti saunassa. Haluan sen olevan siisti, kun seuraavan kerran näen ihastukseni. Että sellainen typerä syy!

Saunalla oli muutakin hyvää  vaikutusta. Nukahdin nimittäin nopeasti ja nukuin hyvin yön. Kerran heräsin siihen, että raavin itseäni parista kohdasta. Laitoin kortisonivoidetta, kävin vessassa ja nukahdin uudestaan. Kyllä teki hyvää! Olen jo jonkin aikaa nukkunut turhan huonosti. Valvon taas pitkään ja pyörin sängyssä. Huoli kuntoutustuen jatkosta painaa ja kovasti. Kumma vain, että aiemmin ei sauna ole auttanut nukahtamiseen. Olen nimittäin joskus saunonut juuri saadakseni paremmin unen päästä kiinni ilman toivottua vaikutusta. Osittain varmasti sen vuoksi olen jättänyt saunassa käymisen, kun ei siitä ole ollut mitään iloa. Nyt se kuitenkin auttoi???? En ymmärrä, mutta olen tyytyväinen.