Viime yönä heräsin kolmen aikaan yskimään ja niiskuttamaan. Sen jälkeen en sitten nukkunutkaan ja koko päivä on mennyt horteessa. On kyllä järkyttävää, miten tällä iällä voi siitepöly yhtäkkiä alkaa vaivaamaan. Luulisi, että joskus ennenkin on ollut paljon siitepölyä ilmassa? Eikä riitä, että silmät vuotaa ja nenä on tukossa. Kurkku on kipeä ja ääni melkein mennyttä. Lisäksi päätä särkee ja rintaa puristaa. Lyhyesti sanottuna: olo on kauhea!

Kun on muutenkin ollut mieli maassa, niin näitä oireita ei enää meinaa sietää. Otin minä tänä aamuna antihistamiinia, mutta ei se paljon auta. Oikeastaan ei yhtään.

Tuli mieleen, kun ruokaa laitoin, että blogiin pitäisi oikeastaan laittaa kuvia siitä, millaisessa sotkussa masentunut asuu. Sekin masentaa, kun ei saa pidettyä ympäristöä siistinä. No, kuvia saan varmasti otettua, mutta niiden siirtäminen tähän blogiin on niin työlästä, että en varmastikaan tule laittamaan tänne yhtään mitään. Ajatus kuitenkin oli hyvä. Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Minä tosin mielessäni usein sanon, että kuva myös valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa! Kaikki riippuu siitä, mitä kuvassa näkyy ja sopivilla rajauksilla voisin esitellä siistiä tai sotkuista kotia. Myöskin pihastani voisi tehdä saman.

Eilen kävin heittämässä talviturkin. Vesi oli jo sen verran lämmin, että uiminen oli mukavaa. Olisi ollut kiva käydä tänään uudestaan, mutta ei ole voimia. Vaikka kuinka teen mukavia juttuja, niin ne eivät jostain syystä riitä piristämään. Olen jopa ihaillut vartaloani, kun olen lopulta sellaisissa minulle sopivissa mitoissa. Sekään ei piristä. Onnistun sabotoimaan mielihyvän ajattelemalla, kuinka menen hukkaan, kun kukaan ei koske minuun.

Loppujen lopuksi: mitä väliä sillä on millekään, olenko minä hyvällä tuulella vai en? Minähän olen työkyvytön sairauden vuoksi ja on tavallaan oikein työtätekeviä kohtaan, että olen allapäin. Tuntuu väärältä voida hyvin.

Ensi viikolla minulla on lääkärin aika kuntotutustuen jatkon hakemiseksi. Siinä on minun pahan oloni syy ja seuraus. En voi voida hyvin, jos on tarkoitus jatkaa sairaslomaa. Alitajuntani tämän aiheuttaa, en minä tietoisesti osaa vajota synkkyyteen. Olen tosin niin monta kertaa aiemminkin saman huomannut, että nyt osasin yhdistää asiat hyvissä ajoin. Lääkärin aiheuttama synkkyys. Niille pitää vääntää rautalangasta, että en voi hyvin.