Moni koirakaveri sai kutsun varta vasten viime viikonlopun treenejä varten. Nyt sen sain lukea ihan omin silmin naamakirjasta. Moni oli yhden koiran kanssa. Minä en siis saanut todellakaan mitään tietoa.

Avustajan hommistakin sain nyt ainakin tämän päivän osalta häädön. Ihan voin tässä sanoa suoraan inhoavani sitä naista yli kaiken.

Alusta asti hän on tehnyt minusta idioottia ja polkenut maahan minkä ehtii. Olin päättänyt olla asiasta välittämättä, mutta tänään meni kuppi nurin. Se eukko mietti, mihin pistää tyhjän uuninpuhdistusainepurkin. Sanoin, että sen voi laittaa metallinkeräykseen. Viikonloppuna eukon 16 v poika oli väittänyt, että ei sitä sinne voi laittaa. No, siispä tänään eukon piti soittaa jätefirmaan ja kysyä, että mihin se laitetaan. Tietenkään akateemisesti koulutettu nainen ei voi tietää 16 v poikaa paremmin. Kun asiakaspalvelusta neuvottiin laittamaan se metallikeräykseen, en voinut enää pitää suutani kiinni. Sanoin jotenkin niin, että minä en näköjään tiedä mistään mitään.

Tämä ei todellakaan ollut ainoa kerta. Kuinka monta kertaa onkaan eukko kysynyt, onko jokin paikka puhdas tai likainen. Riippumatta siitä, mitä sanon vastaukseksi, hän sanoo aina vastaan. Jos kerron jonkin olevan puhdas, hän sanoo, että aivan varmasti se on likainen. Minun pitää olla aina väärässä.

Koska tällä kertaa LUOTETTAVA  taho todisti minun olleen oikeassa, ei eukko voinut enää sietää minua paikalla. Päivä lopetettiin lyheen eikä hän halunnut minua avuksi asioilleen. Työpäivän pituus oli hurjat 2,5 tuntia normaalin 5 tunnin sijaan.

Olen varmaan siitäkin syystä epämiellyttävä eukolle, että en ole alkanut säälitellä ja tarjota ylimääräistä apua. En mene siihen leikkiin mukaan, mitä muut näyttävät tekevän. En kuskaile häntä omalla autolla mihinkään tai tuo hänelle marjoja tai muuta. Ei kuulu minulle. Muille ihmisille voi mennä läpi se esitys, että hän on poloinen, jonka puolesta pitää kaikkea tehdä, mutta ei minulle. Sekös on hänestä vastenmielistä. Hän on ylipainoinen ja köyhä ihan omien valintojensa seurauksena. Sokeuskin johtuu miesystävän pahoinpitelystä. Minulta ei vihaiselle eukolle riitä yhtään myötätuntoa. Olen yrittänyt auttaa parhaan kykyni mukaan, mutta se ei riitä. Ei ole minun murheeni. Potkuja odotellessa.