Yhdistystouhut ottavat todella päähän ja ovat kiristäneet mun hermoja aivan liikaa. Ei auttanut edes eilisiltainen euroviisukarsinta mua piristämään! Se on kuitenkin yksi niistä asioista, joista ihan oikeasti pidän ja paljon. Vaikka olikin kauheita kappaleita. Niin ja kaiken lisäksi en ehtinyt kuulla Islannin kappaletta, joka oli mun suosikki. Olin kantamassa taimia sisään kasvihuoneesta ja sitten yritin säätää telkkaria toimimaan. No, ei onnistunut, kun mulla ei ollut digiboksiin kaukosäädintä. Sitten yritin löytää radiosta kanavan, jolta kuulisin lähetyksen ja siinä meni pitkään. Lopulta netistäkin sain auki lähetyksen. Olipa säätöä, mutta tää oli taas tätä mun sekoilua.

Ei ole sentään masennuskipuja ollut vähään aikaan. Ei niskassa eikä mahassa. Silmät vain vaivaavat. Tuntuu, että tipat ei kunnolla tehoa. Viikon verran sentään olen jo hoitanut niitä. Kyllä on kauheaa, kun silmiin koskee tippojen vaikutuksen hävitessä ja tippoja laitettaessa. Huh.

Aina jotain pientä saan kuitenkin tehtyä. Tänään pesin koiran. Pyykkiä olen pessyt. Eilen revin nokkosia talon seinustalta. Ne olisivat kohta kasvaneet muuten joku päivä talon sisällä! Suututtaa edellisten asukkaiden touhut, kun eivät ole yhtään pitäneet paikoista huolta. Ikkunalasin sirpaleitakin löytyi vaikka kuinka paljon siitä seinustalta. Heilläkin kuitenkin oli koira, mutta silti lasinsiruja löytyy vähän kaikkialta. En voi käsittää. En varmasti olisi päätynyt ostamaan tätä taloa, jos olisin nähnyt tämän kesäaikaan. Helmikuussa tämä näytti huomattavan paljon paremmalta. No, tällä mennään.

Revin eilen lupiineitakin maasta. En pidä niistä. En tiedä, miksi olen tähän asti antanut niiden kasvaa ja olen vain katsellut niitä kiukkuisena. Oikeastaan kyllä minä tiedän miksi. En ole aina inhonnut lupiineita ja eilen muistin, mistä kaikki alkoi. Olin 7 tai 8 ja olin ehkä tulossa kerran koulusta kotiin, kun päätin kerätä lupiineista kimpun kotiin. Ne olivat minusta kauniita ja siinä kohdassa oli kaiken värisiä kukkia. Kotona äiti puhisi, että ne sotkevat. Sen jälkeen olen inhonnut lupiineita, koska ne sotkevat. Kaunis ajatukseni ei saanut yhtään kiitosta. Olisihan kukat voitu jättää vaikka terassille, mutta ei. Piti pilata pikkutytön teko.